Aquest dimarts, hem anat a caminar pel GR-92,
entre Llançà i Port de la Selva,
seguint les marques blanques i vermelles i sota un sol aclaparador.
Hem anat a l’Oficina de Turisme de Llançà on
ens han donat informació per a possibles excursions des del mateix poble.
Hem anat veient que tots els pobles una mica
turístics han editat un tríptic o fulletó, per poder conèixer caminant els
indrets més propers a la població.
Hem baixat a mar abans d’arribar a la petita
península de S’Aranella, en un indret que es diu
“Urbanització S’Aranella” allà hem deixat el cotxe envoltat d’altres vehicles,
tots amb matricules forasteres. Hem començat a caminar i molt aviat hem vist
que a totes les cales hi havia vida, petites tribus, de 8 a 12 persones
refrescant-se i banyant-se. Hem arribat al far, punt de referència per a donar
la volta a aquesta petita però estratègica , llengua de terra que s’endinsa a
la mar des d’on es domina perfectament el litoral que hi ha entre el Cap de Cervera
a Port Bou, i la Punta
Blanca al Port de la
Selva, per tan no és d’estranyar que trobem bunkers per tot
arreu.
Far de la Punta de
S’Aranella
Situat al nord-oest del nucli urbà de la
població del Port de la Selva,
a la badia del Port de la Selva,
sobre la punta de s'Arenella.
Edifici aïllat de planta quadrangular
distribuït en planta plaixa, amb la coberta de teula de quatre vessants i al
centre una torre quadrada amb la part superior circular que integra el
mecanisme del far. Les obertures són d'arc rebaixat amb
els emmarcaments de
pedra i els ampits motllurats sostinguts per mènsules treballades. Les de la
façana principal són de mida més gran que la resta de paraments. Una prominent
cornisa motllurada recorre tot el perímetre i presenta al damunt una barana
d'obra massissa.
La construcció és bastida en petits carreus de
pedra calcària disposats en filades, amb carreus de mida més gran a les
cantonades i al sòcol. La torre de senyals està emblanquinada.
La seva estructura arquitectònica, composta de
casa i una torre quadrada amb cúpula va servir de model per a altres fars
construïts a començaments del segle XX, en un segon programa de millora del
sistema de fars de la costa espanyola. L'edifici original va inspirar la futura
construcció del far de Tossa, que es va construir dos anys després. Durant un
temps, a ponent, on hi havia l'entrada, s'hi va adossar la nova casa del farer.
A llevant al costat del mar, hi ha un mirador.

Anem trobant petites i grans edificacions al
redós de les petites cales que anem trobant mentre fem camí, el sol cau de
valent, i l’aigua que portem ja és calenta, albirem el Port de la Selva però després de cada
cala, el Port continua allà. Deixem enrera el càmping Arola i finalment arribem
a la platja gran del Port de la
Selva, aproximadament una hora i mitja de caminar, que se’ns
ha fet pesada per la calor entre 34 i 36º. Un bar proper a la platja ens ha
permès refrescant-se i poder-nos canviar, tot i així tan sols portàvem una
tovallola i no hem dubtat ni per un
moment de fer la primera banyada de l’any.
A partir d’aquest moment tot ha estat
diferent, amb tranquil·litat ens hem eixugat i hem buscat un lloc per a dinar,
el Port de la Selva
té molts records per a nosaltres, en el Sol i Ombra vàrem passar unes nits deixant la canalla a
Montornès, més tard hi passarem uns estius amb la mainada, Cala Maria, el Cafè
España; llocs de molts records.
Finalment hem dinat a l’Àncora, al costat de
la parada de taxis, la Carme
tan sols una amanida i jo hi he afegit l’arròs, tot plegat molt bé, veient la
mar i tranquils, hem pres la decisió de trucar un taxi per a retornar a
S’Aranella, és el primer cop que ens rendim a l’evidència climàtica, però el
cap va guanyar al cor. Amb el pagament de 9 € vàrem fer el retorn amb un tres i
no res. El cotxe, tot i estar a l’ombra, marcava 40º, va ser un dia de molta,
molta calor.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home